Biltur + Q and A

Igår kväll trotsade jag träningsvärken och gav mig ut på springtur nummer två. Detta resulterade i att jag har haft jätteträningsvärk idag och att dagens springtur tyvärr fick skippas. Ikväll åkte jag istället ut med bilen för att utforska staden. Så himla kul att flytta och lära känna en helt ny stad! Jag åkte till mataffären och köpte choklad. Har faktiskt inte ätit godis sen jag lämnade Sverige så tyckte jag var värd det. Efter det fortsatte jag mot UC Berkeley Campus.  Sedan återvände jag slutligen hem (med undantag för en liten felkörning). Imorgon ska min HD visa mig runt på Campus, ser så himla mycket fram emot det!
 
posted by: Ebba

är det dyrt att bli Au pair? :) är så himla avundsjuk på dig så jag vill oxå! Verkar så otroligt roligt! :D

Ja hittils har det varit helt underbart! Om du får chansen tycker jag verkligen att du borde åka. Så farligt dyrt var det faktiskt inte. Jag åkte med med en organisation som heter Skandinaviska Institutet. De har verkligen varit jättebra och hjälp mig på alla sätt. Kan verkligen rekommendera dem! Här nedan klistrade jag in en lista på kostnaderna hos SI. Hoppas du fick svar på din fråga och hör gärna av er om ni har funderingar!

 

Dina kostnader

Programavgift 0 kr
Subventionerad flygavgift* (€350) 3150 kr
Subventionerad försäkring* (€190 ) 1710 kr

Övriga kostnader

Avbeställningsskydd 0 kr
Polisregisterutdrag 192 kr
Hälsoundersökning ca 400-800 kr
Au Pair visum 1120 kr
Internationellt körkort 230 kr

Tilläggsförsäkringar:

Sportförsäkring 400 kr
Reseförsäkring 13:e månaden 840 kr

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0