Celine


Kvällen igår var jättetrevlig! Min vän Celine, som bor i Lafayette typ 10 min bilköring här ifrån, hämtade upp mig vid 8 pm. Vi körde sedan vidare in mot Berkeley där vi åt middag och pratade i mängder. Hade inte träffat henne sedan NY så vi hade mycket att diskutera. Lite senare åkte vi till campus och jag visade henne runt. Hon blev också helt frälst i skolan och därför kommer troligen även hon läsa där i höst. Så roligt! Vi bestämmde även att vi antingen ska åka till Walnut Creek eller till San Francisco och shoppa nästa vecka. Längtar redan!
 
Idag har jag jobbat trots att det är helg. Mina hostparents behövde hjälp så jag ställde självklart upp. Dock har dagen varit en liten utmaning eftersom redan när jag kom ner till köket i morse var barnen lite griniga. Efter frukost packade jag in barnen i bilen och körde mot lekplatsen. Jag kan säga att det inte alltid är det lättaste att få in en 1,5 åring och en 3,5 åring, som längtar efter sina föräldrar, i en bil. Men det gick bra tillslut! När föräldrarna kom hem gick vi ut och åt kinamat.
    Nu har jag precis bokat min flygbiljett hem från San Diego den 22 augusti, så skönt att få det gjort! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mette

Julia! Vad roligt att läsa om vad du har för dig! Det verkar som om du har det riktigt bra!! Stor kram :)

2012-08-05 @ 20:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0