Depp och Pepp

Det har varit dåligt med bloggande de senaste dagarna men jag har helt enkelt inte haft lust. Har varit lite nere och längtat efter mina nära men jag antar att det är en del av hela upplevelsen. Konstigt våre det väl om man inte alls saknade personerna är hemma. På orienteringskursen i NY berättade de att de flesta au pairer känner sig nere efter ett par veckor och det var precis det som hände mig. Efter att ha pratat med världens bästa Mormor känns allt mycket bättre. Hon betyder så otroligt mycket för mig! 
   Ikväll efter jobbet satt jag mig i bilen, öppnade takluckan, vred på hög musik, satte på mig solglasögonen och körde ner mot staden. Väl inne hämtade jag mina favorit skor hos skomakaren och på vägen hem köpte jag både choklad och nötter. Det är en kväll som denna jag verkligen fattar varför jag flyttade till Kalifonien och deppkänslan var som bortblåst!
 
Jag kan inte fatta att jag har haft sådan himla tur jag får både uppleva collegelivet och au pair livet här i USA. Jag bor nära storstaden San Francisco i den soliga staten Kalifonien. Kunde jag vara placerad bättre? Ne skulle inte tro det!
 
Det här kommer bli det bästa året någonsin, jag bara vet det!
 
Juste vill bara säga att jag beger mig till Östkusten närmare bestämt Boston imorgonbitti. Datorn får inte plats i väskan så bloggen kommer tyvärr få lida ett par veckor. När jag kommer hem är iPaden beställd och jag lovar på bättre och oftare uppdateringar. Ha det bra så länge!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0