Amerikanska Ambassaden

Sitter på tåget på väg hem från Stockholm. Har besökt den amerikanska ambassaden och får nu förhoppningsvis hem mitt visum om några dagar. Så himla skönt att äntligen varit där men det var inte lätt ska jag säga! För det första var det assvårt att få en tid och när jag äntligen fick tag på en så låg den kl 8.00 och 1,5 månad fram i tiden. Detta resulterade i att jag fick gå upp kl 5.00 i morse för att hinna. Väl framme fick man köa utomhus (det regnade) för att vänta på att bli insläppt. Efter det fick man gå in en och en genom en säkerhets och passkontroll, typ sådana de har på flygplatser. Där fick man också lämna ifrån sig allt elektroniskt inkl. mobilen. Inne på ambassaden var det tre olika steg man behövde gå igenom först visade man alla papper man hade med sig för en kvinna sen var det dags för fingeravtryck och till sist en intervju. Det ska tilläggas att det var väldigt mycket väntande hela tiden och stämningen på ambassaden var minst sagt konstig eftersom det stod vakter överallt som iakttog var ända andetag man tog. Detta gjorde att man nästan kände sig som en fånge som väntade på sin avrättning eller något haha. När jag senare kom till stationen "firade" jag med att köpa en stor latte!

       Som sagt är det väldigt skönt att ha detta överstökat och om bara två veckor befinner jag mig i NY, can't wait!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0