The crazy day

De senaste dagarna här i Cape cod har varit helt underbara. Det här är verkligen en semesterort för de dom bor lite längre in i landet. Husen är stora och ligger precis vid vattnet med tillhörande lyxbåtar. Skulle verkligen inte tacka nej att ha ett sommarhus här! Vi har legat på stranden, solat och ätit hummer flera dagar i rad, underbart!

Idag har dagen däremot varit lite av ett äventyr. Jag skulle passa barnen hela dagen och det bestämdes att vi skulle till en lekpark. Bara att köra bilen vi hyrt här var en utmaning eftersom den är jättestor och jag inte alls känner till området. Jag packade i alla fall in båda barnen i bilen och körde, efter karta, mot lekplatsen. Väl framme var jag väldigt lättad eftersom jag egentligen inte har lov att köra en hyrbil här i USA. Vi hann dock bara leka i ca. 20 min innan vi hörde den första åskknallen. Bara några sek senare ösregnade det och jag fick skynda mig att få in barnen i bilen. Jag däremot stod ute i regnet och bråttades med vagnen som inte gick att fälla ihop. Tillslut kom åskstormen närmare så jag gav upp och gick in i bilen. Vädret var helt galet! Har aldrig varit med om så mycket regn, åska och blixtar på samma gång. Så där satt vi helt fast i bilen och kunde inte ta oss någonstans och teckningen var så dålig att mobilen inte heller funkade. Jag tänkte att jag helt enkelt fick göra det bästa av situationen så vi hade dans och sånglektioner i bilen i nästan en timme innan vädret gav med sig. Kan inte säga att det inte är det lättaste att underhålla en 1,5 åring och en 3,5 åring i en timme på endast ett par kvadratmeter, men det går om man har lite fantasi!
När regnet började avta körde jag hemåt, matade barnen och la dem för att sova middag. Sedan andades jag ut och tänkte att dagen inte kunde bli mer händelserik men där hade jag fel.
Vi hade bestämt att när barnen vaknade skulle jag packa in dem plus badgrejerna i bilen, hämta deras mamma för att senare bege oss mot stranden. Precis innan barnen vaknade kom deras Farfar på besök. Han skulle vila och därför inte följa med till stranden fattade jag det som. Jag väckte barnen och lyckades packa in både dem och all packning i bilen. Efter det ringde jag värdmamman för att bara dubbelkolla att inte Farfarn skulle med. Svaret jag fick var att han skulle med. Medan jag stressat spände fast barnen, pratade med värdmamman kom det en stor hund springandes och hoppade in i bilen! Jag la snabbt på luren och fick sjasa ut hunden medan jag hade skrikande barn i bilen. Sedan sprang jag in och hämtde Farfarn och sprang tillbaka till bilen. Sedan ropade farfarn att han inte hade någon nyckel så jag fick springa tillbaka fõr att låsa. Medans farfarn försökte ta sig ut ur huset dök den stora hunden upp igen och sprang denna gång in i huset! Jag stod utanför och skrek ITS A DOG IN THE HOUSE!! Farfarn skyndade sig in i köket och försökte få ut hunden medans jag försökte lugna de skrikande barnen. Tillslut var hunden borta, huset låst, alla fastspända i bilen och vi kunde äntligen bege oss till mammans jobb
.

Haha skrattar när jag skriver detta eftersom allt låter himla komiskt så här i efterhand. Men jag kan sägs att en mer kaosdsg har jag nog inte varit med om!

Dagen slutade i alla fall helt underbart med att jag fick uppleva nått jag länge drömt om att göra. Nämligen simma i havet på natten där det finns självlysande plankton. Bara man rörde sig i vattnet blev det helt glittrigt och självlysande, så himla coolt! Det är sådannt jag bara har sett på TV förut men kan säga att det var så mycket häftigare att uppleva det själv!
Nu ska jag sova och pusta ut efter en händelserik dag!

Kommentarer
Postat av: Erika

Julia du är så himla duktig som klarar allt!! Jag skulle nog aldrig göra det, skulle få totalpanaik (typiskt mig haha). Du är bäst!! Kramar <3

2012-08-16 @ 10:35:11
Postat av: Zac

Du verkar i alla fall inte ha långtråkigt...:-)

2012-08-16 @ 13:11:38
Postat av: Mette

.. och jag skrattade när jag läste det!! Bra jobbat! :) Kram

2012-08-16 @ 18:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0