One week

Nu har jag varit i USA i exakt en vecka, helt sjukt! Känslan är jättekonstig, känns som tiden har gått jättefort och jättelångsamt på samma gång. Men jag njuter av varje sekund här!
Idag var första dagen som jag hade eget ansvar över barnen och allt gick jättebra. På morgonen lekte vi hemma och sedan åkte vi till en park. På eftermiddagen kom HM hem från stallet så under deras naptime passade jag på att ta en promenad. Jag utforskade närområdet och på väg hem köpte jag en latte på ett jättemysigt café i närheten. Jag är så stolt över mig själv att jag inte gick vilse en ända gång! När jag kom hem satt jag mig i solen med en latte i ena handen och boken Isabellas hemligheter i den andra. En mycket värd eftermiddag! Imorgon planerar jag att ta en liten rundtur med bilen så jag lär mig hitta lite bättre.
 
Förövrigt så är jag jättelycklig just nu eftersom jag för några dagar sedan fick veta att jag har vunnit ett presentkort på amazon.com värt 500 dollar. Inte dåligt! Kanske blir ett iPad inköp inom en snar framtid, vi får se!
 
Idag har vi även pratat mycket om vilka kurser jag ska läsa i höst. Just nu lutar det åt en som heter Business Administration- Introduction to Entrepreneurship på UC Berkeley Business school. Jag tror det är en väldigt bra men krävande kurs så jag planerar att gå på första lektionen och se om jag tror att jag kan klara av det. Hoppas!
 
Från dagens promenad

Kommentarer
Postat av: Anonym

WOW!!!!

2012-07-31 @ 08:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0