UC Berkeley

Idag tog jag med L till parken på förmiddagen. Vid lunch åkte vi hem åt mat och hämtade T från skolan. Därefter sov barnen middag och jag passade på att göra klart veckans reading list som jag kommit lite efter med eftersom jag varit sjuk. Vi har verkligen sjukt mycket att läsa varje vecka men eftersom det är så intressant så gör det mig inte ett dugg. Vet inte riktigt om jag berättat vad jag pluggar men det är i allafall Entreprenurship på Haas Business school på UC Berkeley. Jag fullkomligt älskar min utbildning och jag känner verkligen att jag har hittat rätt. Det är det här jag vill syssla med! Jag pluggar i princip varje dag men eftersom det här verkligen är något jag brinner för så är det bara roligt. Jag har även gått med i en Entreprenurship klubb som har möten varje vecka.

UC Berkeley har nyligen blivit utnämnd till världens bästa public university så det säger ju lite om standarden på utbildningen. Eleverna är också hur drivna som helst och ett 10-tal elever i min klass driver redan sina egna företag. Detta tycker jag är mycket imponerande och det gör även att min motivation till att plugga hårdare ökar. 

Idag hade vi tre unga, mycket framgångsrika entreprenörer som gästföreläste. Föreläsningen var verkligen hur inspirerande som helst! 

Just nu känner jag mig som en UC Berkeley student som jobbar extra som au pair och inte tvärt om. Detta eftersom jag nästan bara umgås med studenter och pluggar på campus nästan varje dag. Detta var något som jag verkligen inte förväntande mig när jag ansökte till au pairprogramet i vintras. Jag trodde jag skulle få en "vanligt" au pair upplevelse med endast au pair kompisar och kanske ta något kvällsskurs i engelska i veckan. En sådan upplevelse som gamla au pairer berättat om. Men så har det verkligen inte blivit för mig och det är jag otroligt tacksam för! Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle bli kunna bli så här bra. Jag har verkligen kommit in i den amerikanska kulturen och studentlivet här. Just nu lever jag livet och har inte ett dugg lust att flytta tillbaka till Sverige! 


Dagens goda lunch

Kommentarer
Postat av: torun

Vad roligt!! jag ska åka som au pair i vår och jag ser verkligen inte heller pluggandet som en nödvändigt ont som många verkar. Sjukt roligt att få uppleva collegelivet ju

2012-09-27 @ 19:40:15
URL: http://torunaway.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0